Smitteverntiltak

Du skal føle deg trygg når du kommer til behandling hos oss <3.

Vi har derfor innfør en rekke smitteverktiltak.

I perioden vi er inn i nå er vi takknemlig for at vi er en liten klinikk med lang erfaring av å ivareta sikkerheten for deg som pasient. For at du skal kjenner deg trygg og redusere risiko for smitt har vi innført en rekke smittevernstiltak.

Tiltak du vil se på vår klinikke:

• Etablerte soner for håndhygiene.
  • Venterommet vår har to meters avstand mellom stolene.
  • Alt av magasiner og annet materiell er fjernet.
  • Håndvask og desinfisering er tilgjengelig for deg flere steder på klinikkene.

Tiltak for deg som pasient:

• Har du luftveisinfeksjoner eller andre korona symptomer, er i karantene eller i hjemme isolert ønsker vi for din og vår sikkerhet at du ikke møte på klinikken. Du må være symptomfri i 2 dager før du kan få ny time.
  • Vi tilbyr hjelp og veiledning over nett slik du får hjelpen du trenger selv om du ikke kan komme på klinikken.
  • Vask hendene når du kommer inn på klinikken før behandling, og vask hendene før du forlater klinikken.
  • Møt opp presis til din time. Unngå unødvendig venting inne på klinikken.
  • Unngå og ta med ledsager dersom det strengt tatt ikke er behov for det.
  • Unngå og ta opp mobiltelefon inne på våre klinikker.
  • Hold avstand til andre pasienter inne på klinikken.
  • Vi ønsker at du bruker munnbind hos oss . Skulle du ha glemt munnbind kan du kjøpe det av oss.
  • Vi ønsker at alle pasienter som har vært på utenlandsreise venter 10 dager før de kommer på klinikken.
  • Vi ber deg også holde deg oppdatert på de nysete smitteverntiltakene fra folkehelseinstituttet.

Tiltak for våre terapeuter:

For oss har hygiene alltid vært viktig, og dette er godt innarbeide rutiner. Likevel har vi igangsatt ekstra tiltak i denne perioden.

• Vi bruker munnbind og visir under behandling.
  • Vi håndhilser ikke på deg som pasient.
  • Terapeuten åpner og lukker døren inn til behandlingsrommet.
  • Hendene vask eller desinfiserer ofte.
  • Alt av behandlingsutstyr blir desinfisert mellom pasientene.
  • Alle kontaktpunkter på behandlingsrommet blir vasket mellom pasientene.
  • Toalett, dørhåndtak, lysbrytere, kaffemaskin, servant, utstyr på skrivebord og andre overflater vaskes og desinfiseres gjennom hele dagen.
  • Dersom det er mulig unngå vi bruk av kollektiv transport på vei til og fra jobb.
  • Vi holder 2 meters avstand til de andre terapeutene på klinikken.
  • Alle terapeuter har mottatt detaljert informasjon fra ledelsen om forhåndsregler vedrørende mistanke om smitte og symptomer. Hvis en av våre terapeuter føler seg syk (vanlige sykdomstegn), skal han/hun ikke være tilstede på klinikken før symptomene er helt borte. Hvis symptomene utvikler seg i retning av luftveisinfeksjon/kraftig influensa skal han/hun testes for COVID-19 og deretter isoleres.
  • Alle terapeuter følger Helsedirektoratets karanteneregler.
  • Alle terapeuter følger Folkehelseinstituttets råd og retningslinjerHa du spørsmål? Kontakt oss her, så får du svar på det du lurer på.

Vi gleder oss til å se deg!

Klem Marianne og gjengen

Bestill time her: https://city-klinikken.no/bestill-time